Zapisi ljepote

 

ZAPISI LJEPOTE

Družeći se s prirodom, čovjek zaboravi na sve poroke civilizacije....

Bole Bošković

ljudske slabosti, neiskrenost, zavidnost okoline, nanesene nepravde i mnoge ljudske mane …

Kako ste počeli da se bavite muzikom?
Sjecam se i danas kako sam na mom starom Fender Stratocasteru iz `69. godine, ranih jutarnjih časova, daleke 1990. godine, u prostorijama Alexandar hotela na Slovenskoj plaži u Budvi, prvi put odsvirao melodiju kompozicije “Dobro jutro Crna Goro“. Jednostavno , neki blaženi osjećaj, koji me u tom momentu obuzeo, prozračno toplo jutro i miris mora, prelio se u melodiju. Tada je došla moja prijateljica iz Engleske Marjorie Nield, inače modna kreatorka, sa kojom sam kasnije i sarađivao na mnogim modnim revijama širom Engleske i rekla da je melodija koju sviram strašno asocira na Crnu Goru. Tako je i nastala kompozicija koja je 1992. godine doživjela konačnu verziju, kasnije snimljena 1994. na mom prvom albumu”Noćna ruža Crne Gore”, inače i prvom albumu instrumentalne muzike u Crnoj Gori, a 1995. uobličena u spot i punih šest godina budila je ranoranioce u Crnoj Gori kao najavna i odjavna špica Jutarnjeg programa RTVCG. To mi je još jedan dokaz da se u životu neke stvari jednostavno dese. Možda, kad najmanje očekujete , kada se ne nadate, ali se, ipak, dese. “Rađanje je jedina nada”, kako bi to lijepo rekao pjesnik. Baš je ta 1992. godina bila u neku ruku i preokretnica u mom stvaralačkom životu. Od tada sam počeo samostalno da komponujem muziku, a kasnije i snimam, pišem scenarija i režiram filmove inspirisane prirodnim ljepotama i istorijom Crne Gore. Za proteklih dvadeset godina imam petnaestak projekata, sto albuma i CD-a instrumentalno ambijentalne muzike, sto DVD-a i muzičko dokumentarnih filmova inspirisanih prirodnim ljepotama i istorijom Crne Gore …


Koliko Vas pokreću emocije?
Jednostavno , neke stvari ili osjećate ili ne osjećate. Ili volite ili ne volite. Ili prorade emocije , ili ne. Konkretno, na sebi svojstven način osjećam Crnu Goru i volim je, koliko god to zvučalo istrošeno, pogotovo danas, kada Crnogorstvo mnogi doživljavaju kao zanimanje. U današnje vrijeme i mnoga uzvišena ljudska osjećanja su doživjela devalvaciju i izopačenost, pa i emotivnost , iskrenost i ljubav. Ljubav je stvar osjećanja, emocije, a ne stvar volje. Zato emotivci Ljubav i pišu velikim slovom. Ne možemo voljeti zato sto hoćemo, a još manje zato što moramo. Stoga je obavezna ljubav unaprijed osuđena na propast. Najljepše i najiskrenije su ljubavi koje inspirišu, slikare, pjesnike, kompozitore, autore filmova…O našem nebu, planinama, našim rijekama, jezerima i morima, mogu da pišu, komponuju i snimaju mnogi autori, narednih hiljadu godina i opet ćemo svi ostati nedorečeni. Crna Gora ce opet imati šta da pokaže i biti inspiracija za hiljade novih autora, hiljadama narednih godina. Naša domovina jednostavno budi emocije…


Da li ste za kompromis prilikom stvaranja?
Energicno ne! Nijesam siguran da su uspješna i kvalitetna djela, koja su rezultat kompromisa u procesu nastajanja. Za svaku umjetnost, svakog umjetnika, osim kvaliteta i kontinuiteta u sopstvenom opusu, mislim da je najvažnija originalnost i iskrenost stvorenog djela. Da volite to što radite i da to umjetničko djelo, ustvari, predstavlja pretočena najiskrenija osjećanja stvaraoca, bez obzira da li se radi o pisanoj riječi, knjizi, pjesmi, slici, muzici ili filmu. Publika će sigurno znati to da osjeti i procijeni i na sebi svostven način nagradi. Jas sam se opredijelio za instrumentalno- ambijentalnu formu kompozicija, jer mi je najbliža u procesu stvaranja muzike i muzičko-dokumentarnog filma, kao logičan nastavak pređašnje audio forme u kasniji nadograđeni filmski, video izraz . Drago mi je što to publika prepoznaje. Masovnost publike, sama po sebi, pogotovo u današnje doba, mislim, da nije dovoljan dokaz kvaliteta. Možda dokaz komercijalnosti, trenutnog trenda, ali dokaz kvaliteta, nijesam baš siguran. Mislim da nije dobro ako stvaraoci iz ekonomskih razloga, prave kompromis prilikom stvaranja.

 

Biografija
Miodrag Bole Bošković je rođen 1962. godine u Titogradu. Muzikom se bavi od najranijeg doba. Desetak godina je radio kao muzički urednik RTV CG, zatim kao glavni muzički urednik i tehnički direktor podgoričkog radija Antena M, a nakon toga bio je i direktor Montena produkcije. Nastupao na mnogim muzičkim scenama u Mančesteru, Londonu, Šefildu i Astonu, radio je i kao visitor muzički i filmski producent u RTV PICCADILY 103, najvećoj privatnoj RTV stanici u Mančesteru. Bio je glavni i odgovorni urednik RTV ELMAG. Kako je po struci inženjer elektrotehnike, lično je učestvovao u izradi tehničke dokumentacije, tehničkoj montaži, otvaranju i postavljanju i izradi kompletne programske šeme nekoliko radijskih i televizijskih stanica ( Radio Antena M , Radio Montena , Drugi program Radio CG , Radio Ozon … TV Montena, TV Elmag, TV Sky Sat, TV Budva, TV MTS, Treći kanal TVCG …). Posjeduje lični studio Noćna ruža Crne Gore u kojem su stvorene sve njegove kompozicije, a hobi mu je pravljenje, sakupljanje i restauracija gitara.

Stvaralaštvo Bola Boškovića
Samostalna muzička karijera Bola Boškovića počinje 1990. godine, kada nastaje kompozicija “Dobro jutro Crna Goro”. Autor je prvog albuma instrumentalne muzike u Crnoj Gori “Noćna ruža Crne Gore” ( 1993-94), prvog muzičko- dokumentarnog filma o Crnoj Gori “ Prijesto od kamena “(1996-99) i prvog CD-a instrumentalne muzike u Crnoj Gori “ Noćna ruža prijestola od kamena “ ( 1996-97) . U periodu od 1992 – 2012. godine objavio je dvanaest samostalnih projekata: tri albuma, četiri filma ( “Prijesto od kamena”;”Car junaka”, ”Muzičke razglednice Crne Gore” i “ Lacus Labeatis “), četiri CD-a instrumentalno-ambijentalne muzike: ( “Noćna ruža prijestola od kamena” , ”Gora Crnogoraca ”, ”Lacus Labeatis” , “ Profil “ , “ Durmitor “,) kao i dva kolektivna CD-a ( “Okean” i “ TOCG “) . Autor je takođe i prvog DVD-a u Crnoj Gori simboličnog naziva “ Pogledom i muzikom bez riječi “, koji na svojevrstan način čini presjek Boškovićevog stvaralaštva. Za crnogorski Dan državnosti 13. jul 2011. godine ,u izdanju dnevnog lista “Pobjeda”, izašlo je i specijalno izdanje muzičko-dokumentarnog filma “Lacus Labeatis”, štampano u tiražu od 15.000 primjeraka, a za Dan nezavisnosti 21.maja 2012. godine, takođe u izdanju “Pobjede”, izašao je i peti samostalni CD instrumentalno - ambijentalne muzike“Durmitor”, štampan u 11.000 primjeraka. Boškovićevi filmovi, koji pripadaju stilu art lendinga, landscape-a, prikazivani su na 27 nacionalnih tv stanica širom svijeta (Italija, Francuska, Engleska, Rusija, Izrael, Njemačka, USA itd ). Učesnik je i mnogih međunarodnih festivala TV ostvarenja ( Workshop Sarajevo, Prix Europe Berlin , Roterdam TV festival , Manchester Art ...). Direktor je nevladine organizacije za inovaciju prezentacije zaštite prirode “Objektiv” …Direktno je učestvovao u organizaciji i radu 34 muzička festivala na ex YU prostorima (Muzički festival Budva , Miris mediterana Kotor, Međunarodni festival klapa Perast, Montevizija, Beovizija, Sunflower Zrenjanin…) i desetak međunarodnih koncerata (Rolling Stone , Madona, Lany Kravitz, Bijelo Dugme, Zdravko Čolić ,…).

(Kompletan intervju pročitajte u štampanom izdanju časopisa RENOME br. 6)

Intervju: Bole Bošković

Razgovarala: Radmila Krgović

 
 
Magazin Renome | 2014 all rights reserved | powered by InfoBit